Nuffnang Ads

Sunday, October 23, 2011

Teman Sejati

Teman sejati, mudah untuk diluahkan namun apakah bukti yang ditunjukkan seseorang yang dia merupakan teman sejati dan sentiasa bersama kita walau di mana jua kita berada baik dari segi fizikal atau jauh di mata dekat di hati. Teman sejati tidak mudah untuk di cari namun teman seketika begitu ramai sekali di luar sana. Seperti dalam posting aku yang terdahulu, aku sering dikhianati dalam persahabatan bila niat baik ku di salah ertikan dan kemuncak niat suci ku di khianati kala aku menuntut pengajian diploma. Tragedi itu terlalu dahsyat hingga sukar untuk aku melupakannya, tapi Allah itu Maha Adil, kala aku menuntut pengajian ijazah di sebuah institut pengajian terkemuka di Perlis Indera Kayangan ini, aku ditemukan dengan beberapa kenalan baru yang hingga kini aku memanggil mereka sebagai sahabat. 

Bak kata pepatah, teman ketawa senang dicari, teman menangis satu dalam sejuta dan mungkin tidak akan wujud dalam hidup kita. Namun, kisah aku dengan teman-teman aku ini banyak kisah suka dan duka. Kami ketawa bersama, bergaduh bersama, bermasam muka bersama namun, atas dasar persahabatan, kami cekalkan hati mengharunginya. Insya-Allah persahabatan ini kekal hingga saat akhir aku menutup mata aku. Doa aku, aku ingin, ahli keluarga serta teman-teman seperjuangan aku berada di sisi ku di saat-saat akhir aku menghembuskan nafas terakhir agar aku boleh pergi dengan hati yang puas kerana semua amanah telah aku tunaikan sebagai anak, ahli keluarga dan sahabat. Amin....

Sama-sama lah kita menghayati lagu Teman Sejati ini dendangan Brothers. Aku tujukan buat teman-teman seperjuangan ku yang bersama-sama mengharungi kisah suka dan duka. 


Selama ini ku mencari-cari,
Teman yang sejati buat menemani perjuangan suci,
Bersyukur kini pada-Mu Ilahi, 
Teman yang di cari telah ku temui,

Dengan-Nya di sisi perjuangan ini,
Senang diharungi bertambah murni kasih Ilahi,
Kepada-Mu Allah ku panjatkan doa,
Agar berkekalan kasih sayang kita,

Kepada mu teman,
Ku pohon sokongan, pengorbanan dan pengertian, 
Telah ku ungkapkan segala-galanya.....

Kepada-Mu Allah ku pohon restu,
Agar kita kekal bersatu,
Kepada mu teman teruskan perjuangan, pengorbanan dan kesetiaan,
Telah ku ungkapkan segala-galanya...
Itu lah tandanya kejujuran kita..... 




Semoga kalian semua diberkati-Nya.

Nukilan,
Fadhil Zhafri


No comments:

Post a Comment