Nuffnang Ads

Tuesday, October 12, 2010

Hanya Pada-Mu Ku Berserah

Entah mengapa kebelakangan ini aku rasa hati ku tidak setenteram dahulu. Jika satu masa dahulu aku bisa menongkah langit menghadapi segala dugaan hidup tetapi mengapa kini aku rasakan diri ku umpama layang-layang yang terputus talinya terawang-awang di udara. Aku bermuhasabah diri seketika, memikirkan di mana silapnya dibelakang setiap kejadian yang menimpa diriku. Adakah aku secara tidak sengaja melupakan-Nya? Atau pun hanya sekadar perasaan ku sahaja kerana? Perasaan ku bahawa aku secara sedar atau tidak yang aku telah melupakan-Nya semakin kuat terasa di lubuk sanubari ini kerana di kala aku senang, aku alpa, leka dengan urusan duniawi sehingga melupakan ukhrawi, tanpa ku sedari air mataku mulai bergenang di kelopak mataku.

Ya Allah, hanya pada-Mu aku pasrahkan hasrat ku ini kepada-Mu. Aku sesungguhnya hamba-Mu yang banyak melakukan dosa terhadap-Mu Ya Allah, aku rasakan diriku begitu kerdil dan hina di mata-Mu Ya Allah! Ampunilah segala dosa-dosa ku Ya Allah. Aku banyak berdosa serta meninggalkan arahan-Mu Ya Allah! Ya Allah, aku telah menzalimi diriku sendiri Ya Allah. Ampunilah dosa-dosa ku yang lalu Ya Allah. Aku pasrah dan redha dengan ketentuan-Mu Ya Allah. Berikanlah ku kekuatan untuk mengharungi sandiwara dunia ini Ya Allah! Hanya pada-Mu aku berserah Ya Allah!

Dari Engkau aku dijadikan, dan kepada-Mu jua lah aku kembali, berilah aku peluang untuk memperbaiki segala kesilapan serta kekhilafan ku di masa lalu Ya Allah sebelum aku di jemput menghadap-Mu Ya Allah. Kau limpahkan lah rezeki-Mu yang melimpah ruah ke atas semua hamba-Mu yang beriman kepada-Mu Ya Allah! Kau buka kan lah pintu rezeki-Mu Ya Allah ke atas umat-umat Islam di seluruh dunia termasuk diriku Ya Allah! Kami bersyukur ke hadrat-Mu Ya Allah! 

Moga-moga segala perasaan gundah ku di dunia ini dapat di atasi dengan bantuan serta keredhaan-Mu Ya Allah! Berikanlah aku peluang untuk memperbaiki kekhilafan ku di masa lalu Ya Allah. Amin Ya Rabbal'alamin. 



















-Fadhil Zhafri-
NZ Wheels Klang Autohaus
1112 hrs


No comments:

Post a Comment