Nuffnang Ads

Tuesday, October 5, 2010

Hidayah

Walaupun puisi ini merupakan lirik lagu dendangan Desy Ratnasari untuk program agama Hidayah yang selalu di siarkan di TV9. Bait bait puisi ini sungguh menyentuh perasaan ku sehingga aku terkenang akan dosa-dosa serta kekhilafan yang pernah ku lakukan pasa masa lalu.... bersama-sama kita menghayatinya.... 

Malam merangkak menembus fajar
Batas akhir selalu ada,
Hidup yang fana penuh curiga,
Kiamat lah batas akhirnya.....

Saat di hatiku dingin beku,
ku cari tangga keyakinanku, 
Maha Pengasih tunjukkan aku, jalan dan cahaya hidayahMu. 

Allah Ya Rabbi pautan hati, 
Berikan aku hidayahMu.. 
Dalam asmaMu aku bersimpuh,
Berikan aku hidayahMu...


Aku harap agar aku tidak akan mati dalam keadaan seperti ini

Petikan dari drama Hidayah- Azab Seorang Pelacur, mati dalam keadaan badan berbau busuk serta muka hitam.

Aku ingin meninggal dalam keadaan sempurna dalam keadaan penuh redha daripada Allah SWT.

Wajah terakhir Allahyarham Ustaz Asri Rabbani, Ya Allah tenangnya wajahnya! Al-Fatihah...

Ya Allah berikanlah aku kesempatan ini untuk mengucap kata taubatku padaMu Ya Allah!


















-Fadhil Zhafri-
TTDI Jaya
1619 hrs

No comments:

Post a Comment