Nuffnang Ads

Tuesday, February 8, 2011

Aku Dan Kenangan

Sambil merehatkan diri memikirkan hala tujuku di masa hadapan, tiba-tiba idea datang lagi, memang idea untuk menulis keluar kala orang lain sibuk menyiapkan diri untuk merehatkan badan sebelum meneruskan pekerjaan mereka keesokan harinya. Malam ini, aku ingin berkongsi sebuah puisi yang telah dijadikan lagu oleh sebuah kumpulan retro 70-an di Malaysia, yang menggelar diri mereka, The Brain Connection. Lagu mereka sungguh menyentuh perasaan ku terutama sekali kala teringat akan zaman muda remaja ku yang penuh dengan liku-liku kehidupan. Sama-sama kita hayati puisi ini....

Sunyi dan sepi....tiada bintang yang berkerdipan di langit yang biru,
Tiada.....kawan untuk ku berkata-kata dan bersenda,
Ku nanti kau, dengan harapan yang penuh kasih tak ternilai rasa,
Akhirnya, yang aku nanti-nantikan x kunjung tiba......

Tiada kata tiada pesan untuk ku yang engkau tinggalkan....
Menghilangkan diri tanpa pesan ku di tinggal.....
Pada siapa harus ku bertanya pada bulan atau angin lalu,
Di mana kah kini kau berada.....kasih.......

Tersenyum aku sambil menitiskan air mata mengenangkan dikau,
Yang tinggal hanya gambar juga tanda mata dan kenangan,
Tiada terduga yang ini harus akan terjadi di malam begini, 
Mungkinkah kita akan bersua lagi.....

Sekiranya di amati puisi ini sungguh menyentuh perasaan nurani seseorang yang ternyata merindui seseorang.... sama-sama kita renungkannya....


Ikhlas dari saya,




















-Fadhil Zhafri-

5 comments:

  1. Bila aku baca post nie, teringat aku tentang kehidupan kita ketika zaman belia remaja dulu. Memang tak dapat dinafikan lagi, waktu itu merupakan suatu pengalaman yang bagi aku sangatlah berharga. Dan aku sangat bersyukur pada ilahi kerana dipertemukan dengan sahabat-sahabat seperti kalian. Insya-Allah, hubungan kita akan kekal selamanya :)


    Ikhlas,


    Amir Azros
    http://amirazros.blogspot.com/
    http://informasiperniagaaninternet.blogspot.com/
    http://wangianpemikat.com/
    http://belajaraffiliate.com/

    ReplyDelete
  2. Amir: Pengalaman yang paling manis kan bro... aku merindui zaman-zaman tersebut dan alangkah baikknya sekiranya kita dapat mengulanginya kembali....

    ReplyDelete
  3. fuhhh gila panjangg...
    pengalaman manis2 ni kene simpan elok2 dlm peti ais... nanti dtg semut habis la... hehe :P

    ReplyDelete
  4. owhh lupe...
    note: aku ni yg suka MEOW2 tuh... kenal tak? hohohoho

    ReplyDelete
  5. B52: MEOWWWW!!!!! Hahahaha kenal kenal....

    ReplyDelete