Nuffnang Ads

Saturday, February 12, 2011

Jiwa Ku Kosong........



Kamu, seperti hantu,
terus, menghantuiku
Kemana pun tubuhku pergi,
ku, terus membayangi aku

Salahku, biarkan kamu,
bermain, dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan,
kau, dari pikiranku ini

Di dalam keramaian aku masih merasa sepi,
sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku,
dan kau tuliskan namamu,
kau tulis namamu~

Tubuhku, ada di sini,
tetapi, tidak jiwaku
Kosong yang hanya ku rasakan,
kau, telah tinggal di hatiku

Kala aku sedang mencari bahan untuk ku jadikan sumber inspirasi untuk aku menulis pada malam ini, aku membuka laman sesawang kegemaran ku, x lain x bukan YouTube sebelum aku ternampak akan tajuk sebuah lagu dan puisi dendangan sebuah kumpulan terkenal di Indonesia. Tiba-tiba idea untuk menulis timbul dan malam ini aku ingin bercerita mengenai kehantuan lagu ini suatu masa dahulu di sebuah rumah berhantu (Sila rujuk Rumah Itu Berhantu). Bertahun lamanya aku mencari video yang di cipta oleh penghuni rumah itu akhirnya bertemu jua dengan adanya YouTube. 

Memang ianya suatu kenangan yang terindah yang hanya penghuni rumah hantu itu sahaja yang mengetahuinya. Video klip itu dicipta khas oleh penghuni rumah itu sebagai permulaan tanda persahabatan antara mereka dan di abadikan dengan lagu yang sangat sentimental kerana lagu ini yang akan terus menghantui diri mereka hingga akhir hayat mereka. Aku terasa seronok sekali kala melihat video ini kerana melihat keakraban persahabatan mereka ini. Memang tidak dinafikan lagi mengapa mereka sangat menghargai persahabatan mereka ini. Dan persahabatan mereka akan terus dihantui lagu-lagu kenangan yang boleh membangkitkan perasaan rindu, penghargaan sebuah persahabatan. 


Memang benar, rumah itu berhantu tetapi lagu ini juga berhantu kerana lagu ini menghantui jiwa penghuni rumah berhantu itu kerana lagu ini jika di mainkan setelah sekian lamanya tidak berjumpa memang bakal menitiskan air mata. Sememangnya lagu ini berhantu....

Sama-sama lah kita mendengar lagu berhantu ini.... jangan dengar sekiranya anda menghidap penyakit lemah jantung kerana lagu ini tidak sesuai dengan anda. Selamat mendengar......zaaaassssss........

















-Fadhil Zhafri-
2231 hrs
Shah Alam


3 comments:

  1. Fadhil,

    your heart is never empty. Its always filled with love, i believe =)

    ReplyDelete
  2. Hehehehe my soul is never empty as I them all. Wife and close friends who shared their good an d bad times together.

    ReplyDelete
  3. I envy the happiness, in a good way. I will never stop praying for the same happiness to come to me =)

    ReplyDelete